header ads

Type Here to Get Search Results !

Sosyal Ortamlarda Nasıl Rahat Olunur?

 Sosyal Ortamlarda Nasıl Rahat Olunur?

Sosyal Ortamlarda Nasıl Rahat Olunur?İnsanların arasında nasıl rahat olunur? Rahat hissedilir? Sosyal ortamlarda nasıl rahat olabilirim? Dışarıda çok gergin oluyorum ne yapmalıyım? Herkes bana bakıyormuş gibi hissediyorum. İnsanların arasında nasıl kendimi sakinleştirebilirim?


İnsanların arasında nasıl rahat olunur? Rahat hissedilir? Sosyal ortamlarda nasıl rahat olabilirim? Dışarıda çok gergin oluyorum ne yapmalıyım? Herkes bana bakıyormuş gibi hissediyorum. İnsanların arasında nasıl kendimi sakinleştirebilirim?

Bu yazıda sosyal ortamlarda, insanların olduğu herhangi bir yerde nasıl rahat olabileceğinizi, gerginliğinizi atmayı ve insanların arasında terlemeyi bırakıp herkes gibi sosyal ortamlarda rahat olabilmeyi öğreneceğiz.


Sosyalleşmek sinir bozucu olabilir.

Hayatımın bir noktasında, büyük sosyal olaylardan o kadar çok korkmuştum ki, olaydan günler önce fiziksel olarak hasta olurdum. Yemek yiyemeyecek kadar gergindim, uyumakta güçlük çekiyordum ve genel olarak mutsuz hissediyordum. Genelde, artık böyle hissetmeye dayanamadığım için gitmeyi iptal ederdim.

Çıkış yolumu rasyonelleştirebileceğim bir şey değildi; Ne olursa olsun, her şey söylenip yapıldığında her şeyin yoluna gireceğini biliyordum. 

 Hayal ettiğim kadar kötü olmasının hiçbir yolu olmadığını biliyordum. Ve dünyanın her yerinden pek çok insanın aynı tür sosyal gezilere gittiğini ve hikayeler anlatmak için yaşadığını biliyordum. Ama bu kavrayışların hiçbiri zihnimin ve bedenimin tepki verme şeklini değiştirmedi.


Rahatlamaya ihtiyacım vardı – sadece 'bir soğuk algınlığı hapı alıp bunun için endişelenmeyin' gibi değil, gerçekten rahatlayın (çünkü Allah biliyor ki eğer bu konuda endişelenmeyi bırakabilseydim, her şeyi yapardım). Daha az gergin olmama neden olacak zihinsel ve fiziksel egzersizleri tamamlamam gerekiyordu.


Sosyal ortamlarda daha rahat olabilmek için hem etkinlik öncesi hem de etkinlik sırasında sakin kalmak ve sosyal gezilerinizin tadını çıkarmak için yapabileceğiniz bazı şeyler var.


Etkinliklerden Önce


İlk olarak, gerginliğinizi serbest bırakmanın bir yolunu bulun. Önünüzdeki sosyal durum hakkında endişeli hissetmenize neden olan tüm beklentiler, vücudunuzu fiziksel olarak yorarak ortadan kaldırılabilir. Herhangi bir egzersiz şekli, etkinlikten önce rahatlamak için mükemmel bir yoldur. Yürüyüşe çıkmak, spor salonuna gitmek, YouTube'da bulduğunuz bir yoga seansını tamamlamak – ne yaptığınız önemli değil, bir şeyler yapın. 

Bu, sosyal bir araya gelme korkumdan başka bir şey düşünemediğimde yaşadığım şeye benzer şekilde, yaşayabileceğiniz korku felcinden sizi kurtaracak ek bir fayda sağlayacaktır. Harekete geçtikten ve o gergin enerjiyi dışarı attıktan sonra kendinizi çok daha sakin hissettiğinizi göreceksiniz.


Sonrası için planlar yapmak, hem etkinliğinizden önce hem de etkinlik sırasında rahatlamanıza yardımcı olacak başka bir yoldur. Tek düşünebildiğim sosyal bir toplantı olduğu için, bedenim sanki dünyanın sonu geliyormuş gibi tepki verdi; yaklaşan parti kesinlikle benim için sondu.

 Böylece olay sonrası için planlar yapmaya başladım; etkinliğin saatine ve süresine bağlı olarak ya hemen sonra ya da ertesi gün. Randevudan sonra genellikle geceyi bir arkadaşımın evinde geçirmeyi planlıyorum çünkü bu bana dört gözle bekleyecek bir şey verdi ve yaklaşan randevuyu aklımdan çıkarmama yardımcı oldu. Bir partinin ortasındaysam ve işler kötü gidiyorsa, daha sonra için planlarıma od"imi sakin tutabilirdim. Ayrıca gerçekten uzaklaşmam gerekirse bir “çıkış” sağladı. Hiç kullanmamış olmama rağmen, bir kaçış planım olduğunu bilmek bile sakin kalmama yardımcı oldu.


Etkinliğinizden önce zihinsel bir odaklanma durumuna ulaşmak, etkinliğin süresi boyunca rahatlamanıza yardımcı olacaktır. Gideceğiniz yere hazırlanmak için kendinize bolca zaman ayırmak, aceleci bir çılgınlığa kapılmanızı önlemeye yardımcı olur ve bu da gideceğiniz yere varmadan strese girmenize neden olur. 

Etkinlikten önce zihninizi boşaltmanıza yardımcı olacak şeyleri yapmak için biraz zaman ayırmak, etkinliğe sakin bir ruh hali ile girmenize de yardımcı olacaktır. İster sıcak bir banyo yapın, ister kitap okuyun, ister müzik dinleyin, zihninizi sakinleştirmenize yardımcı olacak bir şey bulmak, sosyal toplantınızdan önce size olumlu, sakin bir zihniyet verecektir.



Etkinlik Sırasında


Etkinlikten önce kendinizi rahatlatmak için elinizden gelen her şeyi yaptınız, peki ya etkinlik sırasında? İster genel olarak sosyal durumlar sizi sinirlendirsin, ister etkinlikte sizi strese sokan belirli bir şey olsun, sakinliğinizi korumanıza yardımcı olacak başka kimse fark etmeden yapabileceğiniz şeyler vardır.

Gergin hissetmeye başladığınızda, nefes alma düzeninize odaklanmak, kaslarınızı gevşetmenin yanı sıra zihninizi de rahatlatmaya yardımcı olabilir. Ciğerleriniz tamamen dolana kadar burnunuzdan yavaşça nefes alın ve kendinizi rahatsız hissetmeye başlayana kadar tutun. Ardından havayı ağzınızdan yavaşça serbest bırakın, tüm süre boyunca kontrolü elinizde tuttuğunuzdan emin olun (nefesinizin tamamını tek bir hızlı nefeste vermek yerine). 

WebMD'ye göre (İnsan Sağlığı ve Refahı hakkında paylaşımlar yapan Amerikan menşeili site), kontrollü nefes alma, kendinizi sakinleştirmenin etkili bir yoludur 'çünkü vücudunuzu zaten rahatlamışken hissettiğiniz gibi hissettiriyor.[1]

Sosyal ortamlarda enerjini nasıl kullanacağını bilmiyorsan bu makaleye bakabilirsin.

Sosyal toplantılarda hoşunuza giden şeylere odaklanmak ve (mümkünse) bunları yapmak için daha fazla zaman harcamak, rahat kalmanın başka bir yoludur. Benim için bedava yemektir... Garip hissetmeye başlarsam, bedava pizza yemeye gidiyorum.

Ayrıca, nefes almak için bir saniyeye ihtiyacınız varsa, mezelere gitmek için kendinizi mazur görmeniz kimsenin bölmeye cesaret edemeyeceği bir kaçış noktasıdır.


Bazen kısa bir mola vermek gerekli hale gelebilir. Sosyal durumunuz sizi bunalttığında, tuvalete gitmek veya kendinizi toplamak için dışarı çıkmak her zaman bir seçenektir. Bu, kontrollü nefes egzersizlerinizi yapmak için iyi bir fırsat, böylece bedeninizi ve zihninizi hızla gevşetebilir ve sakin bir şekilde toplantıya yeniden girmeye hazırlanabilirsiniz.


Ve son olarak, neyin önemli olduğunu hatırlayın. Bir hata yaptıysanız, herkesin hata yapabileceğini kendinize hatırlatın ve bunu bir öğrenme fırsatı olarak görün. 

Ayrıca, kendinizin en kötü eleştirmeni olduğunuzu ve hatanızın muhtemelen sizin için başkalarından çok daha fazla fark edildiğini unutmayın. 

Hayatın devam ettiğini ve daha sonra düzeltilemeyecek çok az sosyal hata olduğunu unutmayın (suç unsuru olan bir şey yapmadıysanız, yani… yapmayın). Kendinizi bu gerçeklerle teselli etmek, sosyal etkinliğinizde işler pek de planladığınız gibi gitmediğinde rahat kalmanıza yardımcı olacaktır.

Bu makale de ilgini çekebilir: Arkadaş Grubunda Sohbete Nasıl Dahil Olunur?


Sosyal durumlar, eğer izin verirsek, gerçekten sinirlerimizi bozabilir. Önceden biraz öz bakım ve bazı rahatlama stratejilerinin kullanılması, sosyal çevreniz size ne verirse versin sakin kalmanıza yardımcı olabilir.


Sorularınız varsa yorum bölümünden sorabilirsiniz.





Yorum Gönder

0 Yorumlar
* Lütfen Buraya Spam Yapmayın. Tüm Yorumlar Yönetici Tarafından İncelenir.

ads